Óceánjáróval Santorinire
Egyéb,  Hajózás

Óceánjáróval Santorinire

Ez itt most nem a “közszolgálati” rész lesz, hanem főleg magamnak szedem össze a lehetőségeket.

A cél

Óceánjáró fedélzetén érkezni Santorinire lehetőleg még 2021-ben, de legkésőbb 2022-ben.

A nehézség

A mostani labilis, koronás, oltásos, nem oltásos, oltásútleveles, ki tudja milyen helyzetben elég nehéz előre tervezni.

Járnak az óceánjáró hajók?

Nem az összes, de járnak és szállítanak utasokat. Igaz, különleges feltételei vannak az utazásnak, de legalább van lehetőség.

Minden társaság más szabályokat vezetett be, de általános az, hogy tesztelik az utasokat és az étkezések előtt mindenkinek megmérik a hőmérsékletét.
Az MSC-nél úgy lehet elhagyni városlátogatásokra a hajót, hogy csak az MSC által szervezett külön buszos út során lehet a hajót elhagyni.

Hogy mi lesz majd ha nem lesznek speciális szabályok, azt még nem tudni.

Mikor megy az első hajó Santorinire?

A szezon elvileg május elején indul, ekkor az MSC Sinfonia érkezik a szigetre.
Érkezések májusban:
ELVILEG május 1, 7, 13, 14, 15, 16, 20, 21, 22, 23…
Ezeken a napokon az MSC Sinfonia, a MSC Lirica, az AidaBlu, és a Costa Luminosa látogat a szigetre és lesz olyan nap is, amikor két hajót láthatunk a kaldera kék vizén.

Reális a májusi indulás?

Szerintem nem. Ezért nézzük inkább az októberi érkezéseket.

Október – november?

Ekkor már több hajóból választhatunk, mert nemcsak az MSC és a Costa, hanem a Norwegian, a MeinSchiff és az Aida is közlekedik, de tegyük hozzá, hogy ez korántsem a teljes repertoár lesz mert ennél sokkal több hajóstársaság szokott a szigetre járni.

A szezonnak mostani elgondolás szerint november 24-én van vége, ekkor érkezik az utolsó hajó ebben az évben.

A hajók életkora

A mostani tervek szerint az MSC a kisebb hajóit küldi a szigetre, csakúgy, mint a Costa. (Az MSC a nagyobb hajóit átvezényelte a Karib-tengerre.)

Az Aidablu egy 10 éves hajó, míg a Norwegian Dawn 20 éves (!), a Norwegian Pearl pedig 2006-os hajó.
A Mein Schiff Herz (korábbi nevén Mercury, Celebrity Mercury, stb) egy 1997-es hajó.
Az összes hajó közül ha jól figyeltem, akkor a Costa Luminosa és a Costa Deliziosa a legfiatalabb, 2009-es és 2010-es hajók. Én az utóbbira szavazok.

(Miért? Mert egy újabb hajónak sokkal jobbak és sokrétűbbek a szolgáltatásai, mint egy adott esetben húszéves hajónak, arról nem is beszélve, hogy egy régi hajón sokszor egy utasra kevesebb hely jut, tehát nagyobb a zsúfoltság és akkor a hajó kinézetét még nem is említettem.)

A Costa mellett szól, hogy Bruno Barbieri vélhetően még mindig elkápráztatja az éhes utazót az ételkölteményeivel, viszont a Deliziosa belső dizájnja még mindig a régi “nagyidizájn,” mintha a társaság kizárólag a 100 fölöttieket célozná meg ezzel a szörnyű narancssárga belsővel. Szerintem szimplán ronda.
(Vessük össze a kinézetüket az újabb hajóikkal pl. Smeralda, amit már egy magyar származású New yorki belsőépítész dizájnolt, nem is akárhogy, de a Costa Firenze és a Toscana is nagyon szép lett.)

A Mein Schiff ezzel szemben szépen fel van újítva, normálisan néz ki (szerintem) viszont ez egy németeket célzó hajó, ami azzal is jár, hogy rengeteg a német fogás és így egy év bezártság után nem annyira a német gasztronómiára vagyok kiéhezve, viszont Bruno Barbieri költeményeire annál inkább.
Az MSC régi hajóit meg sem néztem mert azok annyira kicsik és régiek, hogy szóba sem jönnek nálam.
A Norwegian pedig annak ellenére, hogy ősrégi hajókat küld idén, belülről jól néznek ki.

Konklúzió

Nem találok tökéletes választást sajnos mert valahol valamelyik szempontból engedni kell, így abban reménykedem, hogy majd a később kihirdetett menetrendekben lesz olyan hajó, ami megfelel minden igényemnek.

2021 március 15.

Egy hozzászólás

Leave a Reply

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.