Egyéb,  Kipróbált szállások,  Santorini sötét oldala,  Szállások

A Nagy Görög Szállásos Csalósdi

Az alábbi írás a 2020 októberi – novemberi eseményeket írja le és fontos kiemelnem, hogy nem általánosak.
Nyilván egy turizmusból élő szigetet elég erősen érint a turisták hirtelen távolmaradása, de ennél is fájdalmasabban érintheti a szállodák, apartmanok, kiadó szobák tulajdonosait, hogy a görög állam egy ilyen „fergetegesre sikeredett” év után két- három évre visszamenőleg kikérte a Booking, az AirBnb, és még egy nagyobb weboldal adatbázisából azt, hogy hol, hányan, hányszor szálltak meg, illetve a legfontosabb adatot: mennyit kerestek ezzel a kiadók.
Miért?
Mert visszamenőleg be akarják hajtani rajtuk a be nem fizetett adót.
Ugyanis feltűnt az államnak, hogy papíron rengeteg az olyan kiadó szállás, ahol sajnos nagyon kevesen szálltak meg, -konkrétan senki sem- az elmúlt években.
Mert ha nincs bevétel, adózni sem kell utána. Ilyen egyszerű ez.

Hova vezet ez?

Innentől jön a saját tapasztalat.

Októberi – novemberi Santornin tartózkodásunk alatt hat szálláson laktunk és elég érdekes tapasztalásaink vannak.

Tapasztalatok, sztorik és stiklik


A legelső helyen így utólag valami csodával határos módon nem vettünk észre semmiféle stiklit.

A második hely

A második helyen, Firostefaniban viszont amikor hosszabbítottam a szállást, feljött a tulaj az apartmanomba és mondta, hogy ajánl egy jó üzletet: törli a foglalásomat és ha kifizetem neki készpénzben a szállás árát, akkor 20-30%-kal kevesebbet kell csak fizetnem.
Ez még viszonylag korrekt megoldás a vendégnek is.

A harmadik hely

A harmadik helyen Oiában már ennél sokkal pofátlanabbak voltak.
Olyannyira, hogy ezt jeleztük is a Booking felé, mert teljesen inkorrekt volt az eljárásuk, de minősíthetjük átverésnek is.
Nem akarok még nevet mondani, majd úgyis írok róla egy hosszabb posztot, de az volt, hogy tényleg nagyon hosszas válogatás és mindenféle szempontok figyelembevételével foglaltunk egy kalderára néző szállodában egy szép barlanglakást.

Mi történt?
Amikor a megadott helyen találkoztunk a hordárral, a kezében volt egy tábla a nevünkkel, tehát nem az volt, hogy „bocsi, összekevertek minket más vendéggel” hanem sajnos ez egy előre kitervelt átverés volt. 🙁

Fontos ez azért is mert egyáltalán nem azt a szobát kaptuk, nem azt a kilátást, nem azt a szolgáltatást, és mint kiderült, nem azt a szállodát (!) amiért fizettünk.

Konkrétan egy teljesen más, a kaldera más részén lévő szállodába vittek minket, amit először nem vettünk észre mert sötét volt már, több bejárata is volt a szállodának, és nem azon vittek be minket, ahol a nagy, díszes felirat olvasható. Nyilván nem véletlen…

A recepciós hölgy kedvesen üdvözölt, kaptunk welcome drinket, kitöltöttük a papírokat, majd elindultunk együtt a szobánk felé.
Közben szövegelt a nő a viharról meg a földrengésről, meg kérdezgetett erről-arról minket, majd rátért arra, hogy egy „sokkal jobb” szobát fogunk kapni, mint amit fizettünk, egy olyat, ami jobban megfelel az igényeinknek (mégis, honnan tudja, mik az igényeink?🤔) de csak mentünk lefelé és lefelé a lépcsőkön.
Ez már gyanús volt, mert nekem az egyik szempontom az volt a választásnál, hogy a cuki fehér házakat lássam, ne a kalderát. Azt már bámultam akkor két-három hete egyhuzamban.

Majd megérkeztünk egy teljesen más szobába, mint amit foglaltunk.
Ezt rögtön jeleztem a recepciósnak, hogy ez egyáltalán nem az, amit akartam, mire a nőci elkezdett védekezni, hogy ők mindent megtesznek azért, hogy a vendég elégedett legyen és jól érezze magát és majd másnap tesznek valamit azért, hogy részünkről is minden rendben legyen, elégedettek legyünk.
Hát a nagy lóf.szt! 🤬

Irtóra dühített a dolog, fél éjszaka nem aludtam emiatt, és úgy döntöttem, hogy elhúzzuk a csíkot előbb.

Fontos momentum, és ez a lényeg, hogy másnap korán reggel, amikor elmentünk sétálni, kiderült, hogy MÉG A NEVE SEM STIMMELT a szállodának, így aztán ne csodálkozzunk, hogy nem az a kilátása, mint annak, amit foglaltam.
Még nem volt lelkierőm, hogy megnézzem, hány euróval lettünk átb@szarintva, de vélhetően igen sokkal.

És értem én, hogy a szigetre látogatók jelentős százaléka életében először jár itt és maximálisan beájul a kaldera látványától és kívülről nézve valóban tök mindegy lehet, hogy mit adnak mert „jó lesz az a hülye turistának” de amikor 30 éve járunk ide, akkor már vannak speciális igényeink.
Itt nyilván arról lehetett szó, hogy a két szálloda együttműködik, egy a tulajdonosa, vagy ki tudja, és ha az egyikben kevés a vendég – november elején, pandémiában előfordulhat az ilyesmi – akkor automatikusan átirányítja a vendégeit a másikba.

De itt nincs vége a sztorinak!

Távozásunk után néhány nappal jött a Bookingtól a kérés, hogy értékeljük a szálláshelyet és (!!!) egy HARMADIK hotel nevében kérték.
Ezt fogalmam sincs, hogy sikerült nekik mert elvileg lehetetlen. De mint látjuk… nincs lehetetlen.

Lefoglaltunk egy barlanglakást ‘A’ szállodában, elhelyeztek a ‘B’-ben, majd a ‘C’-ről kér értékelést?! 🤔 Nagyon gáz 🙁

A negyedik hely

Ez a legviccesebb az összes közül.
Ők állítólag nem kapták meg a foglalásunkat a Bookingtól. 😀

Úgy történt a dolog, hogy mi egy nappal az érkezésünk előtt lefoglaltuk a szállást Vothonasban a Four Seasons Mansion nevű helyre. (Ezt kiírom mert kifejezetten meg voltunk vele elégedve amúgy itt van a hosszabb poszt róla, sok sok fotóval 😉)

Kérdezte a Booking, hogy mikor érkezünk, mire mi írtuk, hogy 2 és 3 között valamikor. Ezt tartottuk is, mert fél 3-kor felsétáltunk a lépcsőn.

De sehol nem volt senki. Ajtók zárva, minden elpakolva…

Vártunk pár percet majd felhívtuk a megadott telefonszámot, de nem vették fel. Majd megint vártunk, telefonáltunk és ez így ment még egy darabig. Majd egyszer csak csörgött a telefonunk, benne egy hölgy közölte, hogy elnézést, de a kamerából látják, hogy van itt valaki, mi vagyunk-e azok, és hogy ők nem kapták meg a foglalást, de ha már itt vagyunk, akkor azonnal jön a takarítónő, kitakarítja az apartmanunkat, csak egy fél órát kell várnunk.
Oké. 🙂

Megérkezik a takarítónő, aki mondja, hogy sajnos nem kapták meg a foglalásunkat, de ha már itt vagyunk, akkor választhatunk apartmant, hátha más tetszik, mint amit foglaltunk. (?!) 😀 (Honnan tudja, mit foglaltunk, ha nem kapták meg a foglalásunkat? „Érdekes”)
Itt is következett némi áralku, hogy mi lenne, ha nem így, hanem úgy fizetnénk. Nagyon korrekt ajánlat volt, így azt elfogadtuk.
Plusz pont, hogy a takarítónő-ügyintéző a távozásunk napján elvitt minket a következő szállásunkra. 🙂

Utolsó, teljesen pozitív kaland

Hogy ne csak ilyen kisebb-nagyobb stiklikről meséljek, meg kell említenem az utolsó szállásunkat, ami Kamariban volt, egy külön házikóban, a tengerparttól pár méterre. (Erről hosszabb poszt, sok képpel.)
Itt mivel üres volt a szállás, már reggel írt a tulaj, hogy mehetünk, vár minket a hely.
Amikor pár nappal később egy óra alatt kellett eljönnünk a szigetről és erről értesítettük (hogy bocsi, kisebb kupit hagyunk a házban és a hűtőben van egy csomó kaja – ekkor már az éttermek zárva voltak és ha nem akartunk éhenhalni, főzni kellett magunknak) akkor felajánlotta, hogy segít nekünk, kivisz a reptérre/kikötőbe, vagy bármiben, amiben tud.
Amellett, hogy messzemenően korrekt volt, még a szállás is jó volt. (Ritkaság a külön kert, a sok terasz és még sorolhatnám, ráadásul legközelebb is ide mennék, de akkor szerintem 2-3 hónapra.)

7 hozzászólás

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük